Aktualności 

data publikacji: 16-11-2021 | 10:33data ostatniej modyfikacji: 16-11-2021 | 10:34Wytworzył: Tomasz Zdrowowicz
Zarezerwuj 22 listopada na Dialog Konsumencki „Nowy program na rzecz konsumentów”16 listopada 2021

Temat: Zarezerwuj 22 listopada na Dialog Konsumencki „Nowy program na rzecz konsumentów”

 
Komisja Europejska
oraz
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Zapowiedź wydarzenia online
Dialog Konsumencki
„Nowy program na rzecz konsumentów”
22 listopada 2021 roku
 
Europejscy konsumenci słusznie oczekują, że będą mogli czerpać pełne korzyści z jednolitego rynku oraz będą mieć prawo do podejmowania świadomych decyzji, a także do aktywnego uczestnictwa w procesie transformacji ekologicznej i cyfrowej w dowolnym momencie i w dowolnym miejscu w UE. Oczekują oni również swobodnego dostępu do towarów i usług w całej UE oraz zagwarantowania ochrony praw przysługujących im jako konsumentom, niezależnie od tradycyjnych i pojawiających się wyzwań.
 
Nowy program na rzecz konsumentów, przedstawiony przez Komisję Europejską, wychodzi naprzeciw tym oczekiwaniom konsumentów. Program ten dotyczy również sposobów zwiększenia ochrony i odporności konsumentów w trakcie i po zakończeniu pandemii COVID-19, która przyniosła z sobą wiele poważnych wyzwań mających wpływ na codzienne życie konsumentów. W programie przedstawiono priorytety i kluczowe działania, które wraz z państwami członkowskimi należy podjąć na szczeblu europejskim i krajowym w ciągu najbliższych 5 lat. Będą one obejmowały m.in. nowy wniosek ustawodawczy mający na celu zapewnienie konsumentom lepszych informacji na temat zrównoważonego rozwoju oraz dostosowanie obowiązujących przepisów do transformacji cyfrowej.
 
Chcąc jak najlepiej dostosować przyszłe działania do potrzeb poszczególnych krajów, w 2021 roku Komisja Europejska organizuje w państwach członkowskich dialogi konsumenckie. Celem dialogów jest wyjaśnienie obywatelom, co UE robi dla nich jako konsumentów oraz wysłuchanie ich opinii na temat tego, jak UE może lepiej rozwiązywać ich problemy.
 
Polska będzie gospodarzem Dialogu Konsumenckiego 22 listopada. Wydarzenie organizowane jest przez Komisję Europejską we współpracy z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Dialog Konsumencki obejmie debatę panelową z udziałem przedstawicieli organizacji konsumenckich i biznesowych, a także środowisk akademickich.
Spotkanie prowadzone będzie online w języku polskim
z tłumaczeniem na język angielski.
Szczegóły dotyczące programu wydarzenia przekażemy wkrótce.
Departament Komunikacji UOKiK
dk@uokik.gov.pl ▪ 22 55 60 246
Liczba odwiedzin: 323468

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.

Metryczka strony

Dostawca:

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.
Ul. Kombatantów 34
66-400 Gorzów Wlkp.

telefon: (+48) 957225731
fax: (+48) 957200770
e-mail: info@wiih.gorzow.pl