Aktualności
UOKiK wszczął postępowanie przeciwko One Debt Partners. Firma windykowała należności od osób, które zostały wcześniej wprowadzone w błąd przez operatora telekomunikacyjnego - PGT. Jeśli dostałeś nakaz zapłaty z sądu, pomoże ci Stowarzyszenie Aquila.
Prezes urzędu został członkiem Komisji Nadzoru Finansowego. UOKiK będzie mógł nałożyć kary na menedżerów, którzy umyślnie naruszyli zbiorowe interesy konsumentów lub za wiedzą których firmy stosują klauzule niedozwolone.
Po raz kolejny sąd potwierdził, że przy sprzedaży polis z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym (UFK) konsumenci byli wprowadzani w błąd. Sąd Apelacyjny oddalił apelację Open Finance. Wyrok dotyczył decyzji UOKiK z 2014 r.
Starostwo Powiatowe w Zielonej Górze
Mikołaj kupuje prezenty przez internet? Może je zwrócić bez podania przyczyny w ciągu 14 dni. Odsyła na swój koszt. Ważne są terminy dostawy i realizacji zamówienia oraz zasady promocji przedświątecznych ofert. Przypominamy podstawowe zasady e-zakupów.
GetBack i Vex naruszyły prawa konsumentów, egzekwując długi. Prezes UOKiK nałożył na obie firmy kary finansowe. Jeden z zarzutów to m.in. informowanie o długu sąsiadów, rodzinę.
Black Friday i Cyber Monday – to dni, w których możesz zrobić korzystnie zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych w kraju i zagranicą. Pamiętaj, produkt z wyprzedaży możesz reklamować.
W dniu 07.11.2018 interesanci będą przyjmowani w godzinach od 7:30 do 11:45
UOKiK po raz pierwszy porównał jakość produktów oferowanych konsumentom z Polski i Europy Zachodniej. Sprawdziliśmy jakość 101 produktów, istotne różnice dotyczyły 12.
Seniorze, ktoś podszył się pod twojego sprzedawcę prądu, gazu, operatora telefonicznego?
Nasza SA obiecywała obniżkę abonamentu do 30 zł i nielimitowane rozmowy, tymczasem miesięczne rachunki wynosiły nawet 2-3 razy więcej.
Inspekcja Handlowa skontrolowała 348 partii elektronarzędzi takich jak pilarki, wkrętarki, szlifierki. Kontrolerzy mieli zastrzeżenia do 80 urządzeń (23 proc.), głównie ze względu na braki w dokumentacji i instrukcjach obsługi.
Akcja trwała od marca do czerwca 2018 r. Ostrzegała seniorów przed nieuczciwymi praktykami rynkowymi. Wsparło ją kilkadziesiąt podmiotów.
Lubuska Inspekcja Handlowa we współpracy z innymi służbami podległymi Wojewodzie Lubuskiemu Władysławowi Dajczakowi podjęła działania w ramach akcji „Bezpieczne wakacje”.
Małe elementy w grzechotkach, zbyt dużo ftalanów w lalkach, pluszaki z pękniętymi szwami – takie nieprawidłowości wykryła Inspekcja Handlowa.
Nieuczciwe działania przedsiębiorców, którzy wykorzystują ufność osób starszych, ich naiwność czy nieznajomość prawa konsumenckiego, to zjawisko, które musimy wyeliminować.
15 marca 2018r.
Sprzedawcy nie pozwalają fotografować cen produktów i skanować kodów kreskowych – skarżą się klienci.
Inspekcja Handlowa wykryła nieprawidłowości w ponad 78 proc. sklepów z tradycyjną obsługą.
Inspekcja Handlowa na zlecenie UOKiK sprawdziła, czy półmaski filtrujące i czujniki czadu rzeczywiście chronią nas przed toksycznymi substancjami.