Rejestr zmian 

Treść archiwalna z dnia: 2013-04-29 11:03:56Rozpoznawanie zagrożeń / Popularyzacja ochrony przeciwpożarowejWarunki stosowania materiałów pirotechnicznych - 2004-12-15

Zadania i obowiązki dla osób organizujących imprezy z pokazem pirotechnicznym przy udziale publiczności

Warunki stosowania wyrobów pirotechnicznych w czasie pokazów z udziałem publiczności

1. Pokazy z użyciem wyrobów pirotechnicznych III klasy

W przypadku organizowania pokazów z udziałem publiczności przy użyciu wyrobów pirotechnicznych III klasy, pokazy takie mogą organizować wyłącznie specjalistyczne firmy, posiadające stosowne uprawnienia i specjalistów w tym zakresie. Z uwagi na fakt, że publiczność w takich przypadkach z reguły będzie przekraczać liczbę 1000 osób, pokazy będą nosiły charakter imprezy masowej i podlegać będą rygorom ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o bezpieczeństwie imprez masowych, w której to ustawie udział komendantów powiatowych (miejskich) PSP w zakresie dokonywania stosownych uzgodnień jest jednoznacznie określony.

2. Pokazy z użyciem wyrobów pirotechnicznych II klasy

W przypadku ustanowienia prawem miejscowym Wojewody lub terenowych władz samorządowych okresowego zakazu lub ograniczenia używania wyrobów pirotechnicznych w miejscach publicznych i w konsekwencji uzależnienia możliwości zorganizowania pokazów od uzgodnienia ich z właściwymi organami Państwowej Straży Pożarnej - stosuje się następujące zasady:

- Uzgodnień użycia wyrobów pirotechnicznych w miejscach publicznych dokonują komendanci powiatowi (miejscy) PSP, właściwi dla danego terenu.

- Komendant Powiatowy PSP wydaje opinię o zabezpieczeniu przeciwpożarowym pokazów z użyciem wyrobów pirotechnicznych w miejscach publicznych na pisemny wniosek lub podanie instytucji, organizatora pokazów.

- Wniosek powinien zawierać:

a)       szkic sytuacyjny miejsca pokazów z oznaczeniem odległości od obiektów i miejsc przeznaczonych dla publiczności,

b)       opis ilości, rodzaju z podziałem na klasy materiałów pirotechnicznych,

c)       osoby odpowiedzialne za przeprowadzenie pokazów,

d)       przewidywane zabezpieczenie stanowiska odpalania materiałów pirotechnicznych w gaśnice podręczne, ewentualnie inny sprzęt przeciwpożarowy,

e)       przewidywane zabezpieczenie terenu imprezy przez służby porządkowe.

- Pokazy powinny być organizowane zasadniczo na otwartym terenie, przy czym minimalna odległość stanowiska odpalania materiałów z ukierunkowaniem na otwartą przestrzeń nie powinna być mniejsza niż 25 m od budynków i miejsc dla publiczności.

- Lokalizacja miejsca pokazów powinna uwzględnić postanowienia rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 16 czerwca 2003r. w sprawie ochrony przeciwpożarowej budynków, innych obiektów budowlanych i terenów (Dz.U. Nr 121, poz. 1138). w zakresie odległości od budynków, obszarów leśnych, terenów rolnych, itp.

Liczba odwiedzin: 380055

Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Łańcucie