Przetargi
Ogłoszenie o zamówieniu
„Dostawa oleju opałowego lekkiego
dla potrzeb Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach”
I. Nazwa i adres Zamawiającego.
Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice, KRS: 0000061314, NIP: 6640000035 , REGON: 290021052
II. Tryb udzielenia zamówienia.
Postępowanie jest prowadzone w trybie pozaustawowym (postępowanie sektorowe poniżej progów unijnych) - zapytanie nieograniczone, na podstawie regulaminu „Regulamin udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane w ZAKŁADZIE ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach – wprowadzonego Zarządzeniem nr 10/2021 Prezesa Zarządu ZEC Sp. z o.o. w Starachowicach z dnia 24 maja 2021r.” Ustawę Pzp stosuje się tylko w zakresie określonym w SWZ. W sprawach nieuregulowanych w SWZ zastosowanie mają zapisy Regulaminu.
III. Ogłoszenie zapytania nieograniczonego.
Ogłoszenie o zamówieniu zostało opublikowane na stronie internetowej Zamawiającego: BIP Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach; http://bip.zec-starachowice.ires.pl
IV. Przedmiot zamówienia.
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest : „Dostawa oleju opałowego lekkiego dla potrzeb Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach”. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia przedstawiony został w Załączniku nr 1 – Opis przedmiotu zamówienia.
V.Termin wykonania zamówienia.
Termin realizacji zamówienia – obowiązuje na 36 miesięcy licząc od dnia podpisania umowy lub do wyczerpania zadeklarowanej przez Zamawiającego ilości tj. 270 000 litrów oleju z zastrzeżeniem co pierwsze nastąpi.
VI. Warunki udziału w postępowaniu oraz dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu.
Kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika z odrębnych przepisów.
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada aktualne uprawnienia do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie obrotu paliwami ciekłymi na stacjach paliw na terytorium Polski, tj. posiada aktualną koncesję w zakresie obrotu paliwami ciekłymi na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2022 r., poz. 1385 ze zm.); warunek dotyczący uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, warunek jest spełniony, jeżeli co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia posiada uprawnienia do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej i zrealizuje dostawy lub usługi, do których realizacji te uprawnienia są wymagane.
Potwierdzenie spełnienia warunku:
Wykonawca przedłoży kopię koncesji potwierdzoną przez niego za zgodność z oryginałem oraz przedłoży dokument potwierdzający rejestrację jako pośredniczący podmiot olejowy.
VII. Posiadania wiedzy i doświadczenia.
1. Warunek ten będzie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli Wykonawca wykaże wykonanie w ciągu ostatnich 5 lat licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należyte wykonanie i prawidłowe ukończenie co najmniej dwóch dostaw stanowiących przedmiot zamówienia tj. dostawy oleju opałowego, z czego jedna dostawa w ilość co najmniej 250 000 litrów, a druga dostawa w ilości co najmniej 120 000 litrów.
2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, składa każdy z Wykonawców.
Potwierdzenie spełniania powyższego warunku:
Wykonawca zobowiązany jest przedłożyć wykaz wykonanych, dostaw w okresie ostatnich 5 lat licząc wstecz przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należyte wykonanie i prawidłowe ukończenie co najmniej dwóch dostaw stanowiących przedmiot zamówienia tj.
dostawy oleju opałowego, z czego jedna dostawa w ilość co najmniej 250 000 litrów, a druga dostawa w ilości co najmniej 120 000 litrów - według wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do SWZ .
Potencjał techniczny
Wykonawca musi dysponować autocysternami specjalistycznymi zaopatrzonymi w posiadające ważne cechy legalizacyjne, urządzenia wydawcze – pompy oraz drukarki – wskazujące dokładną ilość wydanego oleju w temperaturze referencyjnej +150C ( urządzenia wydawcze powinny także posiadać świadectwa legalizacyjne wydane przez Urząd Miar i Wag).
Wykaz niezbędnego sprzętu do wykonania zamówienia - Załącznik nr 8 do SIWZ
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa co najmniej jeden z tych Wykonawców.
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Warunek ten będzie spełniony, jeżeli Wykonawca posiada opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie niższą niż 1000000,00 zł (słownie: jeden milion złotych zero groszy). W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty składa co najmniej jeden z tych Wykonawców lub wszyscy ci Wykonawcy wspólnie.
Opis sposobu dokonywania oceny spełnienia warunku:
Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony na podstawie złożonych przez Wykonawcę dokumentów.
W celu potwierdzenia, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu Zamawiający żąda przedstawienia następujących dokumentów:
1) Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru,
2) Oświadczenie Wykonawcy o braku podstaw do wykluczenia - załącznik nr 6 do SWZ.
VIII. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia (konsorcjum) powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w pkt VI SWZ. Wykonawcy winni ustanowić Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu oraz zawarcia umowy w sprawie zamówienia. Zaleca się, aby Pełnomocnikiem był jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Pełnomocnictwo powinno:
- Jednoznacznie określać postępowanie, do którego się odnosi i precyzować zakres umocowania,
- Wymieniać wszystkich wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia wraz z ich podpisami.
- Wszelka korespondencja oraz rozliczenia prowadzone będą wyłącznie z Pełnomocnikiem ze skutkiem dla wszystkich Wykonawców składających ofertę wspólną.
- Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani przedstawić Zamawiającemu stosowne porozumienie zawierające w swojej treści następujące postanowienia:
- sposób ich współdziałania,
- zakres prac powierzonych do wykonania każdemu z nich,
- solidarną odpowiedzialność Wykonawców za wykonanie umowy w sprawie niniejszego zamówienia.
IX. Wadium.
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
X. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
XI. Waluta, w jakiej będą prowadzone rozliczenia związane z realizacją niniejszego zamówienia
Wszelkie rozliczenia związane z realizacją zamówienia, którego dotyczy niniejsza SWZ dokonywane będą w PLN.
XII. Sposób porozumiewania się z Wykonawcami.
- Specyfikacja Warunków Zamówienia zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem http://bip.zec-starachowice.ires.pl
- Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest:
a) w sprawach formalnych: Elżbieta Malinowska Majewska Zamówienia tel. Tel. (41) 274-80-53 wew. 222 Adres e-mail: e.majewska@zecstar.pl
b) w sprawach merytorycznych: Mateusz Gliwiński - zakres przedmiotu Zamówienia tel. Tel. (41) 274-80-53 wew. 204 Adres e-mail: m.gliwinski@zecstar.pl
c) Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 do 14:30
XIII. Miejsce, termin i sposób złożenia oferty.
Miejsce składania ofert Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. Ul. Na Szlakowisku 8 ; 27-200 Starachowice
Termin składania ofert 17.01.2024 r. godzina 12 00
W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę po wyznaczonym terminie składania ofert, Zamawiający niezwłocznie zwróci przedmiotową ofertę na adres Wykonawcy.
XIV. Miejsce i termin otwarcia ofert.
1. Miejsce otwarcia ofert Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. ul. Na Szlakowisku 8 ; 27-200 Starachowice
Termin otwarcia ofert 17.01.2024 r. godzina 12 30
Otwarcie jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.
XIII. Opis sposobu obliczenia ceny.
- Ceną oferty jest kwota ryczałtowa wymieniona w Formularzu Oferty, stanowiącym Załącznik nr 3 do SWZ
- Cena oferty musi być wyrażona w PLN cyfrowo i słownie, z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku.
- Cena oferty musi uwzględniać wszystkie wymagania niniejszej SWZ oraz obejmować wszelkie koszty, jakie poniesie Wykonawca z tytułu należytej oraz zgodnej z obowiązującymi przepisami realizacji przedmiotu zamówienia.
- Sposób zapłaty i rozliczenia za realizację niniejszego zamówienia, określone w załączniku nr 2 do SWZ – Wzór umowy.
XIV. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty,
- Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które:
- zostaną złożone przez Wykonawców niewykluczonych przez Zamawiającego z niniejszego postępowania;
- nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego.
- Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w 100 % w oparciu o kryterium najniższej ceny.
- Jeżeli Zamawiający nie może dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na to, że zostały złożone oferty o takiej samej cenie, Zamawiający wezwie Wykonawców, którzy złożyli te oferty, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych.
- Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowanych
w złożonych ofertach.
XV. Tryb oceny ofert .
- Ocena ofert
Zamawiający sprawdzi czy oferta zawiera wszystkie wymagane dokumenty.
Cena stanowi 100 % kryterium wyboru. Maksymalną ilość punktów (100) otrzyma Wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę.
Przy dokonywaniu oceny komisja przetargowa posłuży się następującym wzorem:
C = (Cn / Co) x 100 pkt
gdzie:
C - przyznane punkty;
Cn - najniższa cena ofertowa (brutto)
Co - cena oferty ocenianej (brutto).
Za ofertę najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która uzyska największą ilość punktów – 100 pkt.
Zamawiający podczas realizacji Umowy będzie określał cenę sprzedaży zamawianego paliwa w następujący sposób:
Rzeczywista cena sprzedaży paliwa będzie ustalana według ceny hurtowej ORLEN z dnia zakupu wg wzoru:
RCS = CH * wskaźnik (W)
Gdzie:
CH - oznacza cenę hurtową oleju opałowego lekkiego według ORLEN, publikowaną na stronie www.orlen.pl › Hurtowe Ceny Paliw z dnia zakupu.
W - oznacza wskaźnik ceny podany przez Wykonawcę w ofercie dla oleju opałowego lekkiego.
Dla potrzeby złożenia i wyboru oferty przyjmuje się cenę z dnia opublikowania ogłoszenia.
XVI. Wybór oferty i zawiadomienie o wyniku postępowania.
1. Zamawiający powiadomi o wynikach postępowania wszystkich Wykonawców, a także zamieści tę informację na stronie internetowej.
2. Zamawiający poinformuje Wykonawcę, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza o miejscu i terminie zawarcia umowy.
3. Jeżeli oferta Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający przed zawarciem umowy zastrzega sobie możliwość żądania przedłożenia umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
XVII. Unieważnienie postępowania.
1. Zamawiający zastrzega sobie prawo unieważnienia niniejszego postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli:
- nie złożono żadnej oferty niepodlegającej odrzuceniu;
- cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, którą Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie Zamawiającego, czego nie można było wcześniej przewidzieć;
- postępowanie obarczone jest wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia;
- w innych przypadkach na podstawie decyzji Kierownika Zamawiającego.
XVII. Środki ochrony prawnej.
W niniejszym postępowaniu Wykonawcy nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w ustawie Prawo zamówień publicznych.
XX. Podwykonawstwo. Zamawiający nie przewiduje powierzenia zamówienia podwykonawcom.
XXI.Klauzula informacyjna RODO
1. Wykonawcy a także innemu podmiotowi jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów niniejszego zapytania może wnieść w terminie do 5 dni od dokonania lub zaniechania określonej czynności pisemne odwołanie do zamawiającego.
2. Klauzula informacyjna RODO :
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
a) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Nazwa: Prezes Zarządu Marcin Pocheć, zarządzający Zakładem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Starachowicach
Adres: ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice
e-mail: sekretariat@zecstar.pl
tel.:41 274-80-53
b) Inspektorem ochrony danych osobowych w Zakładzie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. jest Magdalena Pierzchała-Angielska e-mail: iod@zecstar.pl tel.: 48 274-80-53.
c) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. C RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetargu nieograniczonego sektorowego pn. „Dostawa oleju opałowego lekkiego dla potrzeb Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o. o. w Starachowicach”
d)odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 18, oraz art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. 2022 poz. 1710 ze zm), dalej „ustawa Prawo zamówień publicznych”;
e) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
f) obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych;
g) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;
h) posiada Pani/Pan:
− na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
− na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;
− na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***;
− prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
i) nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. B, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
− prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
− na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. C RODO.