Aktualności
Szanowni Państwo, w związku z wejściem w życie ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów, przy Prezesie UOKiK powstał punkt kontaktowy ds. ADR. Punkt kontaktowy organizacyjnie umiejscowiony jest w strukturze Biura Prezesa i obsługuje go pracownik BP - specjalista ds. ADR. Głównym celem istnienia stanowiska specjalisty ds. ADR w Biurze Prezesa jest Realizacja wszelkich zadań związanych z ułatwianiem komunikacji między stronami a właściwym podmiotem ADR. Stanowisko funkcjonuje w ramach punktu kontaktowego, którego celem jest pomoc przy rozstrzyganiu sporów dotyczących skarg złożonych za pośrednictwem platformy ODR. Zadania realizowane na tym stanowisku są następujące: 1. Udzielanie pomocy konsumentom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz wspomaganie komunikacji pomiędzy stronami a właściwym podmiotem ADR w celu usprawniania procesu pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich. 2. Wspieranie przy składaniu skarg, a także pomoc informacyjna w składaniu odpowiedniej dokumentacji w celu udzielania konsumentom wyjaśnień dot. przepisów prawa i innych informacji istotnych dla danej sprawy. 3. Przekazywanie stronom i podmiotom ADR ogólnych informacji o prawach konsumentów w odniesieniu do umów sprzedaży towarów i umów o świadczenie usług, które przysługują w danym państwie członkowskim UE. Dostarczanie informacji na temat funkcjonowania platformy ODR, udzielanie pomocy konsumentom przy rozwiązywaniu sporów dotyczących wniosków złożonych także za pośrednictwem platformy ODR, informowanie stron o innych sposobach dochodzenia roszczeń, w przypadku gdy sporu nie można rozstrzygnąć przez platformę ODR w celu udzielania konsumentom wyjaśnień dot. przepisów prawa i innych informacji istotnych dla danej sprawy. 4. Gromadzenie informacji związanych z prowadzeniem działalności oraz praktycznymi aspektami realizacji zadań stanowiska ds. ADR, przygotowywanie sprawozdań z działalności stanowiska oraz przygotowywanie na ich podstawie raportów z działalności w celu złożenia ich do Komisji Europejskiej. 5. Uczestnictwo w spotkaniach punktów kontaktowych zwoływanych przez Komisję Europejską w celu umożliwienia wymiany najlepszych praktyk oraz umożliwienia dyskusji nad powtarzającymi się problemami w zakresie realizacji działań stanowiska. Nasi klienci zewnętrzni mogą kontaktować się z punktem: telefonicznie (22 55 60 333), mailowo: kontakt.adr@uokik.gov.pl mogą również przyjść osobiście – spotkania odbywają się w centrum konferencyjnym UOKIK. Gdybyście Państwo mieli pytania dot. działania punktu proszę o kontakt
Pozdrawiam, |