Aktualności 

data publikacji: 05-05-2020 | 10:30data ostatniej modyfikacji: 05-05-2020 | 10:30Wytworzył: Tomasz Zdrowowicz
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów 05 maja 2020
Koronawirus - pakiet informacji dla konsumentów
  • Odwołane loty i wycieczki, nieuczciwe ceny w sklepach, wprowadzające w błąd oferty.
  • Z takimi problemami borykają się konsumenci w czasach zagrożenia epidemiologicznego.
  • Prezes Tomasz Chróstny przygotował dla konsumentów na stronie uokik.gov.pl specjalny pakiet informacji.

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, Europejskiego Centrum Konsumenckiego i na infolinię konsumencką w ostatnim czasie wpływa zwiększona liczba pytań i skarg od konsumentów. Najczęściej dotyczą one odwołanych wyjazdów oraz zawyżonych cen w sklepach.

- Konsumenci czują się zagubieni w czasie, gdy masowo są odwoływane imprezy i wyjazdy, a ceny niektórych produktów w sklepach tradycyjnych czy internetowych szybują w górę. Dlatego postanowiliśmy przygotować odpowiedzi na najczęściej pojawiające się pytania o prawa konsumenckie w tej nadzwyczajnej sytuacji. Zachęcamy do zajrzenia na stronę uokik.gov.pl i skorzystania z pakietu informacji specjalnie przygotowanego przez naszych ekspertów. To wiarygodne i rzetelne źródło wiedzy, będziemy je cały czas uzupełniać o nowe kwestie, które będą się pojawiać w zapytaniach od obywateli – wyjaśnia Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.


Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego

Porady zamieściliśmy pod adresem uokik.gov.pl/koronawirus. Są podzielone na kilka kategorii tematycznych: „Usługi turystyczne”, „Hotele”, „Transport”, „Sprzedaż”, "Usługi finansowe", „Usługi”, „Ochrona konsumentów”. Ma to ułatwić konsumentom dotarcie do treści, które ich najbardziej interesują. Przykładowo w kategorii „Transport” znajdą informacje, co robić w przypadku odwołania lotu przez przewoźnika, a w kategorii „Hotele” – poradę, na jakie przepisy się powołać, aby bezpłatnie anulować rezerwację noclegu.

Konsumencie, masz prawo do:

  • Uczciwej i jasnej ceny,
  • Bezpiecznych produktów,
  • Rzetelnej informacji o ofercie,
  • Bezpłatnej pomocy prawnej.

UOKiK stale monitoruje rynek i analizuje informacje zebrane od konsumentów i przedsiębiorców. W ramach prac nad specustawą urząd przygotował również pakiet rozwiązań prawnych umożliwiających interwencję w przypadku stosowania przez sklepy nieuczciwych i wygórowanych cen na sprzedawane towary.

Jeśli sprzedawca podwyższa cenę w związku z koronawirusem, zgłoś to UOKiK na adres monitoring@uokik.gov.pl lub pod nr 801 440 220, 22 290 89 16.

 

Pomoc dla konsumentów:

Tel. 801 440 220 lub 22 290 89 16 – infolinia konsumencka
E-mail: porady@dlakonsumentow.pl
Rzecznicy konsumentów – w Twoim mieście lub powiecie
Regionalne Ośrodki Konsumenckie: 22 299 60 90 – Dlakonsumenta.pl
Europejskie Centrum Konsumenckie: 22 55 60 600 - w sprawach transgranicznych

Pliki do pobrania

Liczba odwiedzin: 322824

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.

Metryczka strony

Dostawca:

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.
Ul. Kombatantów 34
66-400 Gorzów Wlkp.

telefon: (+48) 957225731
fax: (+48) 957200770
e-mail: info@wiih.gorzow.pl