Przyjmowanie Spraw 

data publikacji: 30-09-2003 | 10:51data ostatniej modyfikacji: 23-09-2021 | 09:57Wprowadził: Tomasz Zdrowowicz

Wszystkie sprawy przesyłane drogą pocztową, elektroniczna, bądź dostarczone  bezpośrednio do sekretariatu Inspektoratu, są rejestrowane w książce korespondencyjnej.

Po zarejestrowaniu, sprawy przekazywane są do Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej do dekretacji a  następnie zgodnie z adnotacjami do poszczególnych komórek  organizacyjnych Inspektoratu. Naczelnicy wydziałów przeglądają i rejestrują przyjęcie otrzymanej korespondencji i przekazują ją pracownikom, do których należy  załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.

Sprawy załatwiane są wg kolejności ich wpływu i stopnia pilności. Każdą  sprawę załatwia się oddzielnie bez łączenia jej z inną sprawą nie mającą z  nią bezpośredniego związku.

Pracownik Inspektoratu przygotowuje projekt pisma, które wraz z aktami  sprawy przedkłada kierownikowi wydziału, który sprawdza prawidłowość  planowanego załatwienia sprawy i po zaaprobowaniu oraz podpisaniu przez Lubuskiego Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej zwraca projekt pisma  wraz z aktami pracownikowi Inspektoratu. Po podpisaniu czystopisu wraz  z odpowiednią ilością kopii, pismo przekazuje się do sekretariatu celem  wysłania do adresatów. Jeżeli załatwianie sprawy w określonym Kodeksie postępowania  administracyjnego terminie nie jest możliwe, postępuje się zgodnie z  obowiązującymi przepisami Kodeksu postępowania. Sprawy załatwione wysyła się w dniu ich podpisania.


Sprawy urzędowe załatwiaj online.

Po pierwsze - profil zaufany

Przede wszystkim do załatwiania spraw urzędowych przez internet potrzebujemy profilu zaufanego (PZ). To tzw. środek identyfikacji elektronicznej.

Profil zaufany to zbiór danych o nas samych. W internecie, tak jak podczas osobistej wizyty w urzędzie, musimy udowodnić, że my to my. W sieci nie wylegitymujemy się dowodem osobistym, dlatego właśnie potrzebujemy profilu zaufanego.

Mówiąc inaczej – profil zaufany to nasze elektroniczne dane. Każdy z nas może mieć tylko jeden profil zaufany – jest on przypisany do konkretnego, niepowtarzalnego numeru PESEL. Profil zaufany jest ważny 3 lata.

Jak założyć PZ? Sposoby są dwa. W obecnej sytuacji najlepiej to zrobić korzystając z bankowości elektronicznej. Taką możliwość dają największe polskie banki. Ich listę znajdziecie na stronie www.pz.gov.pl

Drugi sposób na założenie profilu zaufanego to wypełnienie wniosku w internecie, a później potwierdzenie swojego PZ w punkcie potwierdzającym. Takie punkty to m.in. poczty, urzędy wojewódzkie, urzędy gmin czy starostwa.

 

Po drugie - GOV.PL

To portal, który powstał po to, by ułatwiać życie obywatelom. Znajdą tam informacje ze wszystkich ministerstw, ale i wszystkie dostępne e-usługi. Aby ułatwić wyszukiwanie pogrupowaliśmy je w kategorie. Można też skorzystać z wyszukiwarki.

e-usługi (czyli sprawy urzędowe, które można załatwić przez internet) znajdziecie na GOV.PL?

Oto tylko kilka przykładów:                                                                                         

Dzięki internetowi, niezależnie od sytuacji w jakiej się znaleźliśmy, urzędy są dla nas otwarte 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu.

 

Wejście

/4q39ukg3wt/skrytka

Liczba odwiedzin: 312550

Biuletyn Informacji Publicznej Wojewódzkiego Inspektoratu Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.

Metryczka strony

Dostawca:

Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Gorzowie Wlkp.
Ul. Kombatantów 34
66-400 Gorzów Wlkp.

telefon: (+48) 957225731
fax: (+48) 957200770
e-mail: info@wiih.gorzow.pl