Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
Sposoby przyjmowania i załatwiania spraw.
W Komendzie Powiatowej funkcjonuje sekretariat, przez którą przechodzi korespondencja adresowana do Komendanta Powiatowego oraz do poszczególnych komórek organizacyjnych Komendy Powiatowej. Wpływające sprawy są kierowane do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne. Po zarejestrowaniu spraw w księdze kancelaryjnej i zadekretowaniu przez komendanta, akta spraw za pokwitowaniem otrzymują kierownicy komórek organizacyjnych. W przypadku, gdy z treści sprawy wynika, że właściwym do jej załatwienia jest inny organ, sprawa jest przekazywana do załatwienia według właściwości, z powiadomieniem adresata sprawy.
Pisma wychodzące są podpisywane przez Komendanta Powiatowego PSP lub jego zastępcę, zgodnie z właściwością wynikająca z regulaminu organizacyjnego KP PSP. Wysyłka korespondencji poza Komendę Powiatową następuje za pośrednictwem sekretariatu po wcześniejszym odnotowaniu tego faktu w księdze kancelaryjnej.