Przetargi 

data publikacji: 29-04-2020 | 17:05data ostatniej modyfikacji: 10-06-2020 | 18:39data wytworzenia dokumentu: 29-04-2020Wytworzył: Robert SowulaWprowadził: Robert Sowula
Ogłoszenie o zamówieniu – Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego i benzyny bezołowiowej dla potrzeb Zakładu Energetyki Cieplnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach
29 kwietnia 2020

UWAGA! W związku z aktualną sytuacją w kraju, związaną z szybkim rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 oraz podjętymi działaniami profilaktycznymi mających na celu ochronę zdrowia pracowników oraz klientów, otwarcie  przetargu odbędzie się w formie wideo konferencji na platformie https://hangouts.google.com/ ( prosimy o założenie konta gmail w celu poprawnego działania wideo konferencji ).

Firmy uczestniczące proszone są o przesłanie adresu poczty gmail oraz nr telefonu kontaktowego na adres sekretariat@zecstar.pl i do wiadomości na adres e.majewska@zecstar.pl. W celu weryfikacji przesłanych danych oraz poprawnego przeprowadzenia wideo konferencji będziemy kontaktować się bezpośrednio z firmami uczestniczącymi w postępowaniu.

Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe
Dostawy


Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/25/UE
Sekcja I: Podmiot zamawiający
I.1) Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: ZAKŁAD ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach
Adres pocztowy: Na Szlakowisku 8
Miejscowość: Starachowice
Kod NUTS: PL721
Kod pocztowy: 27-200
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Elżbieta Malinowska Majewska
E-mail: e.majewska@zecstar.pl
Tel.: +48 668295267
Adresy internetowe:
Główny adres: https://www.zecstar.pl/
I.2) Informacja o zamówieniu wspólnym
I.3) Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod
adresem: https://platformazakupowa.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za
pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres podany powyżej
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne.
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod
adresem: https://platformazakupowa.pl
I.6) Główny przedmiot działalności
Produkcja, transport oraz dystrybucja gazu i energii cieplnej
Sekcja II: Przedmiot
II.1) Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1) Nazwa:
Dostawa paliw płynnych: oleju napędowego i benzyny bezołowiowej dla potrzeb Zakładu Energetyki Cieplnej
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach
Numer referencyjny: ZEC/02/04/2020
II.1.2) Główny kod CPV
09134100
II.1.3) Rodzaj zamówienia
Dostawy
II.1.4) Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywny zakup ( poprzez tankowanie na stacji paliw Wykonawcy) paliw
płynnych: oleju napędowego (ON) i benzyny bezołowiowej (Pb 95) dla potrzeb eksploatacji pojazdów:
autobusów, samochodów ciężarowych, samochodów osobowych i sprzętu ciężkiego Zakładu Energetyki
Cieplnej Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach.
II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6) Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2) Opis
II.2.1) Nazwa:
II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV
09132100
II.2.3) Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Starachowice
II.2.4) Opis zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa, (poprzez tankowanie na stacji paliw Wykonawcy) paliw
płynnych: oleju napędowego w planowanej ilości 890 000 litrów w okresie 24 miesięcy i benzyny bezołowiowej
w ilości planowanej minimum 4000 litrów w okresie 24 miesięcy z przeznaczeniem do pojazdów należących
do Zamawiającego. 4. Oferowane paliwa płynne muszą spełniać wymagania zawarte w Rozporządzeniu
Ministra Gospodarki z dnia 9 października 2015 r. w sprawie wymagań jakościowych dla paliw ciekłych (Dz.U
z 2015 roku poz. 1680) oraz aktualne normy: PN-EN 590+A1:2017-06 (dla oleju napędowego) oraz PN-EN
228+A1:2017-06 (dla benzyny bezołowiowej 95).
W przypadku zmiany obowiązujących norm jakościowych w trakcie trwania Umowy, Wykonawca dostosuje
jakość paliw do nowych norm.
Zakup paliw dokonywany będzie bezpośrednio, w punkcie sprzedaży (stacji) paliw Wykonawcy zlokalizowanej
na terenie miasta Starachowice, czynnej 24h/dobę 7 dni w tygodniu.
Zamówienie realizowane będzie sukcesywnie, według rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Olej napędowy
będzie kupowany codziennie, w tym w dni pracy w ilości 1300 - 1400 l, w dni wolne od pracy , niedziele i święta
w ilości 400-700 l. Są to wartości szacunkowe.
Pojazdy będą tankowane według zasady „do pełna” tj. do pełnego zbiornika znajdującego się w pojeździe. Fakt
zatankowania do pełna powinien potwierdzić pracownik stacji na karcie drogowej. Paliwo mogą nabywać tylko
pracownicy upoważnieni przez Zamawiającego. Dla potrzeb obsługi maszyn i sprzętu wyznaczeni pracownicy
Zamawiającego mogą nabywać paliwo do zbiorników przenośnych – kanistrów.
Dowodem sprzedaży będzie każdorazowo wystawiony dowód WZ. Wykonawca będzie sporządzał codziennie
dzienne zestawienia sprzedaży oddzielnie dla autobusów i oddzielnie dla pozostałych pojazdów zawierający:
datę, godzinę, ilość i rodzaj paliwa, nr rej. pojazdu, nr boczny autobusu lub nazwę sprzętu, stan licznika,
podpis wydającego paliwo, podpis kierowcy. Wykonawca posiadający elektroniczny system rozliczania paliwa
wyda karty umożliwiające weryfikację danych wymienionych j.w. Przewidywana ilość kart: 110 szt. Dzienne
zestawienia sprzedaży i Wz będą stanowiły podstawę do wystawienia faktury.
Zamawiający przewiduje możliwość zakupu pojemnika kontenerowego naziemnego o pojemności 5.000 l
do przechowywania ON na potrzeby własne w celu zapewnienia (utrzymania) minimalnego stanu rezerwy
paliwowej do autobusów na wypadek nieprzewidzianych okoliczności. Stacja będzie ustawiona na bazie przy ul.
Radomskiej 53. Wykonawca w takiej sytuacji zapewni dostawę ON do tej stacji. (min. 2 razy w trakcie trwania
umowy).
Określone przez Zamawiającego ilości paliwa stanowią szacunkową ilość i nie mogą stanowić podstawy
do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń wobec Zamawiającego z tytułu niezrealizowania
maksymalnej wartości umowy lub zakupu mniejszej ilości paliwa w okresie jej obowiązywania.
Wykonawca będzie wystawiał faktury za sprzedane paliwo według następujących zasad: paliwo do autobusów
– faktura co 7 dni ( faktura łączna za kolejne okresy obejmujące tydzień od poniedziałku do niedzieli) oraz
każdego ostatniego dnia miesiąca paliwo dla pozostałych pojazdów – faktura raz w miesiącu na koniec
miesiąca podstawą do wystawienia faktury będą dzienne zestawienia sprzedaży i Wz – dołączane każdorazowo
do faktury.
Zamawiający będzie dokonywał zapłaty należności przelewem na konto Wykonawcy w terminie do 21 dni od
daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury za faktury za paliwo do autobusów oraz
w terminie 14 dni za faktury za paliwo do pozostałych pojazdów.
II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia
Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji
zamówienia
II.2.6) Szacunkowa wartość
II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/07/2020
Koniec: 30/06/2022
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11) Informacje o opcjach
Opcje: tak
Opis opcji:
Zgodnie z zapisem art. 34 ust. 5 Pzp, Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa opcji
polegającego na zwiększeniu minimalnego gwarantowanego zakresu zamówienia, tj. ilości dostawy oleju
napędowego w ramach realizowanego zamówienia. Największy możliwy zakres zamówienia z uwzględnieniem
prawa opcji wynosi 950 000 litrów ON i 4200 l benzyny bezołowiowej.
II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych
Oferty należy składać w postaci katalogów elektronicznych lub muszą zawierać katalog elektroniczny
II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14) Informacje dodatkowe
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1) Warunki udziału
III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru
zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego
lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: posiadają aktualną koncesję na obrót paliwami
ciekłymi wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, zgodnie z ustawą z dnia 10 kwietnia 1997r. Prawo
energetyczne (Dz.U.2018.755 t.j.)
III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Posiadają minimalny roczny obrót paliwami wykazany za 2019r. w kwocie nie mniejszej niż 1 000 000 zł.
2. Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia,
warunek z pkt.1 i 2. musi być spełniony samodzielnie przynajmniej przez jednego z tych Wykonawców.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1. Przedstawią wykaz dostaw (usług) sprzedaży wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługi o wartości nie mniejszej niż 500 000
zł. brutto.
W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia,
oceniane będzie łącznie ich potencjał techniczny oraz dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania
zamówienia.
Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych
sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach
technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od
charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych.
III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału
Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
Wykaz i krótki opis zasad i kryteriów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
1.Posiadają minimalny roczny obrót paliwami wykazany za 2019 r. w kwocie nie mniejszej niż 1 000 000 zł.
2.Są ubezpieczeni od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z
przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 1 000 000 zł.
3.Przedstawią wykaz dostaw (usług) sprzedaży wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub
ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - co najmniej 1 usługi o wartości nie mniejszej niż 500 000
zł. brutto.
III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych
III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:
1.Zamawiający żąda wniesienia wadium od wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia na
zadanie: w wysokości 30.000,00 zł. (słownie: trzydzieści tysięcy złotych).
2.Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1)pieniądzu,
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że
poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada
2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804).
Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PKO BP 63 1020 2674
00002202 0001 6246
Dowód wpłaty wadium należy oznaczyć: „wadium dot. przetargu na dostawę paliw płynnych, nr sprawy
ZEC/2/04/2020”
III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je
regulujących:
Wykonawca będzie wystawiał faktury za sprzedane paliwo według następujących zasad: paliwo do autobusów
– faktura co 7 dni ( faktura łączna za kolejne okresy obejmujące tydzień od poniedziałku do niedzieli) oraz
każdego ostatniego dnia miesiąca paliwo dla pozostałych pojazdów – faktura raz w miesiącu na koniec
miesiąca podstawą do wystawienia faktury będą dzienne zestawienia sprzedaży i Wz – dołączane każdorazowo
do faktury.
Zamawiający będzie dokonywał zapłaty należności przelewem na konto Wykonawcy w terminie do 21 dni od
daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury za faktury za paliwo do autobusów oraz
w terminie 14 dni za faktury za paliwo do pozostałych pojazdów.
III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:
III.2) Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2) Warunki realizacji umowy:
III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia
Sekcja IV: Procedura
IV.1) Opis
IV.1.1) Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu
IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej
IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2) Informacje administracyjne
IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania
IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 04/06/2020
Czas lokalny: 12:00
IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Oferta musi zachować ważność do: 04/08/2020
IV.2.7) Warunki otwarcia ofert
Data: 04/06/2020
Czas lokalny: 13:00
Miejsce:
ZAKŁAD ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach ul. Na
Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: tak
Przewidywany termin publikacji kolejnych ogłoszeń:
06.2022
VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych
VI.3) Informacje dodatkowe:
VI.4) Procedury odwoławcze
VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne
VI.4.3) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu
zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów
ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej
przewidziane w Dziale VI ustawy. Zgodnie z art. 180 ust. 1 ustawy odwołanie przysługuje wyłącznie od
niezgodnej z przepisami ustawy czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielnie zamówienia lub
zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Odwołanie powinno: 1.
wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami
ustawy, 2. zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, 3. określać żądanie oraz 4. wskazywać okoliczności
faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie
pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem
albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zgodnie z art. 180 ust. 5 ustawy Odwołujący przesyła kopię
odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on
zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. 1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia
przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały
przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane
w inny sposób. 2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w
trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia,
wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub
zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej. 3. Odwołanie wobec
czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy
zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę
jego wniesienia. 4. Jeżeli Zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o
wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: 1) 30 dni od dnia publikacji w
Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, 2) 6 miesięcy od dnia zawarcia
umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu
zamówienia
VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17a
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587801
VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
29/04/2020

Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 166991