Przetargi 

data publikacji: 25-06-2020 | 18:04data ostatniej modyfikacji: 25-06-2020 | 18:06data wytworzenia dokumentu: 25-06-2020Wytworzył: Sowula RobertWprowadził: Sowula Robert
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU w postępowaniu na realizacje zadania pn: Zakup i dostawa materiałów niezbędnych do budowy 8szt. węzłów cieplnych
25 czerwca 2020

Starachowice, 24.06.2020r.

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU w postępowaniu na realizacje zadania pn: 

Zakup i dostawa materiałów niezbędnych do budowy 8szt. węzłów cieplnych”

 

 

1.    Nazwa oraz adres Zamawiającego

1.1.     Dane Zamawiającego:               

Pełna nazwa

Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Adres siedziby

Ul. Na Szlakowisku 8; 27-200 Starachowice

NIP

6640000035

REGON

290021052

KRS

0000061314

Rodzaj Zamawiającego

Zamawiający udzielający zamówień sektorowych

Adres strony internetowej

https://www.zecstar.pl/

Godziny pracy

Pn–Pt 6:30–14:30

 

1.2.     W związku z powyższym zapraszamy do udziału w postępowaniu o zamówienie publiczne w trybie przetargu nieograniczonego zgodnie z wymaganiami określonymi w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, zwanej dalej „SIWZ”.

 

2.    Tryb udzielenia zamówienia

2.1.     Przedmiotowe postępowanie prowadzone jest w trybie przetargu nieograniczonego, o którym mowa w „ Regulaminie udzielania zamówień sektorowych na dostawy, usługi i roboty budowlane w ZAKŁADZIE ENERGETYKI CIEPLNEJ Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Starachowicach – Starachowice, grudzień 2017r.” – wprowadzonym Zarządzeniem nr 12/2017 Prezesa Zarządu ZEC Sp. z o. o. w Starachowicach z dnia 21 grudnia 2017r., zwanym dalej „Regulaminem”. Zastosowane zostały przepisy  art. 132 ust.1 pkt. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r – Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz. U. z 2019 r., poz. 1843)

2.2.     W sprawach nieuregulowanych w SIWZ zastosowanie mają zapisy Regulaminu.

 

3.    Opis przedmiotu zamówienia

3.1.     Przedmiotem zamówienia jest:

Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń do montażu  8  węzłów cieplnych dla niżej wymienionych obiektów:

-  ul. Piłsudskiego budynek I co/cwu 50/30 kW

 

- ul. Piłsudskiego budynek II co/cwu 50/30 kW

 

- ul. Piłsudskiego budynek III co/cwu 50/30 kW

 

- ul. Wysockiego 5 co/cwu 100/40 kW

 

- ul. Kilińskiego 24 co/cwu 150/60 kW

 

- ul. Kilińskiego 26 co/cwu 52/15 kW

 

- ul. Oświatowa 9 co/cwu 190/80 kW

- ul. Bohaterów Westerplatte co/cwu 11/5 kW

3.2.     Kody  Słownika Zamówień (CPV):09323000-9, 43328000-8

3.3.     Szczegółowy wykaz materiałów niezbędnych do budowy węzłów – załącznik Nr 1 do SIWZ

3.4.     Dostawy loco materiałów partiami pod wskazany adres.

3.5.     Koszty transportu ponosi Dostawca.

3.6.     Zamawiający będzie dokonywał zapłaty wynagrodzenia na podstawie faktur wystawionych przez Dostawcę, po odbiorze zamówionej partii materiałów, oddzielnie na każdy węzeł.

3.7.     Wykonawca jest zobowiązany realizować przedmiot umowy z dochowaniem należytej staranności, przy uwzględnieniu zawodowego charakteru swojej działalności oraz przy zachowaniu zasad współczesnej wiedzy technicznej, doświadczenia  i zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

3.8.     Szczegółowe wymagania funkcjonalne znajdują się w załączniku nr 3 (Wzór Umowy).

3.9.     Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych i wariantowych.

 

 

4.    Terminy i miejsce realizacji zamówienia

4.1.     Miejsce dostawy przedmiotu zamówienia to: Ciepłownia C-02 przy ul. Ostrowieckiej 3, 27-200 Starachowice należąca do Zakładu Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

4.2.     Termin realizacji zamówienia obejmuje okres od dnia zawarcia umowy do dnia 2020-07-24.

 

 

5.    Warunki udziału w postępowaniu

5.1 O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy:

a)    posiadają kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej ( o ile są wymagane).

b)    znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie tego zamówienia.

c)    dysponują potencjałem technicznym oraz wykwalifikowanym personelem skierowanym do realizacji zamówienia.

5.2.        Zamawiający wymaga, aby Wykonawca posiadał i wykazał w załączniku nr 2-Formularz ofertowy do SIWZ wykaz co najmniej 3 dostaw, każdej o wartości co najmniej 80 % ceny ofertowej, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert.

5.3.        Niepodleganie wykluczeniu;

O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych nie podlegają wykluczeniu                            z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 12–23 ustawy Prawo zamówień publicznych.

5.3.1.    Z postępowania o udzielenie zamówienia wyklucza się:     

1)    Wykonawcę, który nie wykazał spełniania warunków udziału w postępowaniu lub nie został zaproszony do negocjacji lub złożenia ofert wstępnych albo ofert, lub nie wykazał braku podstaw wykluczenia;

2)    Wykonawcę będącego osobą fizyczną, którego prawomocnie skazano za przestępstwo:

a)    o którym mowa w art. 165a, art. 181–188, art. 189a, art. 218–221, art. 228–230a, art. 250a, art. 258 lub art. 270–309 ustawy z dnia 6 czerwca 1997r. – Kodeks karny (Dz. U. z 2018 poz. 1600 z późn. zm.5) lub art. 46 lub art. 48 ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019r. poz. 1468 i 1495),

b)    o charakterze terrorystycznym, o którym mowa w art. 115 § 20 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny,

c)    skarbowe,

d)    o którym mowa w art. 9 lub art. 10 ustawy z dnia 15 czerwca 2012r. o skutkach powierzania wykonywania pracy cudzoziemcom przebywającym wbrew przepisom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. poz. 769);

3)    Wykonawcę, jeżeli urzędującego członka jego organu zarządzającego lub nadzorczego, wspólnika spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurenta prawomocnie skazano za przestępstwo, o którym mowa w pkt 2;

4)    Wykonawcę, wobec którego wydano prawomocny wyrok sądu lub ostateczną decyzję administracyjną o zaleganiu z uiszczeniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, chyba że wykonawca dokonał płatności należnych podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wraz z odsetkami lub grzywnami lub zawarł wiążące porozumienie w sprawie spłaty tych należności;

5)    Wykonawcę, który w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa wprowadził zamawiającego w błąd przy przedstawieniu informacji, że nie podlega wykluczeniu, spełnia warunki udziału w postępowaniu lub obiektywne i niedyskryminacyjne kryteria, zwane dalej „kryteriami selekcji”, lub który zataił te informacje lub nie jest w stanie przedstawić wymaganych dokumentów;

6)    Wykonawcę, który w wyniku lekkomyślności lub niedbalstwa przedstawił informacje wprowadzające w błąd zamawiającego, mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

7)    Wykonawcę, który bezprawnie wpływał lub próbował wpłynąć na czynności zamawiającego lub pozyskać informacje poufne, mogące dać mu przewagę w postępowaniu o udzielenie zamówienia;

8)    Wykonawcę, który brał udział w przygotowaniu postępowania o udzielenie zamówienia lub którego pracownik, a także osoba wykonująca pracę na podstawie umowy zlecenia, o dzieło, agencyjnej lub innej umowy o świadczenie usług, brał udział w przygotowaniu takiego postępowania, chyba że spowodowane tym zakłócenie konkurencji może być wyeliminowane w inny sposób niż przez wykluczenie wykonawcy z udziału w postępowaniu;

9)    Wykonawcę, który z innymi wykonawcami zawarł porozumienie mające na celu zakłócenie konkurencji między wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

10) Wykonawcę będącego podmiotem zbiorowym, wobec którego sąd orzekł zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne na podstawie ustawy z dnia 28 października 2002 r.                           o odpowiedzialności podmiotów zbiorowych za czyny zabronione pod groźbą kary (Dz. U. z 2019 r. poz. 628 i 1214)

11) Wykonawcę, wobec którego orzeczono tytułem środka zapobiegawczego zakaz ubiegania się o zamówienia publiczne;

12) Wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369, 1571 i 1667), złożyli odrębne oferty, oferty częściowe lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

 

6.    Podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych.

6.1 O udzielenie zamówienia w niniejszym postępowaniu mogą ubiegać się wyłącznie Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w okolicznościach,                           o których mowa w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych,

tj. w stosunku do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 243 , 326, 912 i 1655) lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe (tekst jednolity Dz. U. z 2019 r. poz. 498, 912, 1495 i 1655);

oraz taki,  który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych;

 

7.      Wykaz oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających spełnianie warunków udziału w postepowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.

1.                  Wypełniony formularz ofertowy wg wzoru określonego w Załączniku nr 2 do SIWZ.

2.                 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, wystawiony nie później niż 6 miesięcy przed terminem złożenia oferty.

3.                 Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego o nie zaleganiu w płaceniu podatków, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert.

4.                 Zaświadczenie właściwego ZUS o terminowym regulowaniu składek, wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed terminem złożenia ofert.

5.                 Wykaz 3 dostaw, każdej o wartości co najmniej 80 % ceny ofertowej, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert.

 

8.    Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.

8.1.     Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia zostanie zamieszczona na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem bip.zec-starachowice.ires.pl

 

8.2.     Zamawiający przekaże wszystkim Wykonawcom, którym została przekazana Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia treść zapytań wraz z wyjaśnieniami, bez ujawniania źródła zapytania.

Wyjaśnienia zostaną także zamieszczone na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem bip.zec-starachowice.ires.pl

 

8.3.     Zamawiający może w uzasadnionych przypadkach zmienić treść SIWZ przed upływem terminu składnia ofert. W takiej sytuacji Zamawiający dokonaną zmianę udostępni na stronie internetowej Zamawiającego pod adresem bip.zec-starachowice.ires.pl.

 

8.4.     W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych odpowiedzi, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego.

 

8.5.     Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nie prowadzącej do zmiany ogłoszenia o zamówieniu jest niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ.

 

8.6.     Osobą upoważnioną przez Zamawiającego do kontaktów z Wykonawcami jest:

a)    w sprawach formalnych: Elżbieta Malinowska Majewska - tel: 48 41-274-80-53 wew. 222

Adres e-mail: e.majewska@zecstar.pl

b)    w sprawach merytorycznych: Mateusz Gliwiński – tel: 48 41-274-80-53 wew. 202                                                                 Adres e-mail: m.gliwinski@zecstar.pl

c)    Kontakt możliwy jest w dni pracy od poniedziałku do piątku w godzinach od 6:30 do 14:30

 

9.     Wymagania dotyczące wadium

9.1.        Zamawiający żąda wniesienia wadium od wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia na zadanie: w wysokości 5.000,00 zł. (słownie: pięć tysięcy złotych).   

9.2.        Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert.

9.3.        Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:

- w pieniądzu,

– w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,

- gwarancjach bankowych,

- gwarancjach ubezpieczeniowych,

- poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014 r. poz. 1804).

9.4.        Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: PKO BP 63 1020 2674 0000 2202 0001 6246

9.5.        Dowód wpłaty wadium należy oznaczyć: „wadium dot. Zakup i dostawa materiałów niezbędnych do budowy 8szt. węzłów cieplnych”

9.6.        W przypadku wnoszenia wadium w formie pieniężnej, Wykonawca winien dokonać przelewu pieniężnego z odpowiednim wyprzedzeniem, gdyż za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania kwoty wadium na podanym wyżej rachunku bankowym Zamawiającego.

9.7.        Okoliczności i zasady zwrotu wadium oraz jego przepadku określa Ustawa.

 

10.      Termin związania ofertą

10.1.  Zgodnie z Art. 85 ust.1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca jest związany ofertą przed okres 30 dni.

10.2.  Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.

10.3.  Wykonawca samodzielnie lub na wniosek Zamawiającego może przedłużyć termin związania ofertą, z tym że Zamawiający może tylko raz, co najmniej na 3 dni przed upływem terminu związania ofertą zwrócić się do Wykonawców o wyrażenie zgody na przedłużenie tego terminu o oznaczony okres, nie dłuższy jednak niż 60 dni.

 

 

11.         Opis sposobu przygotowywania ofert

Informacje ogólne

11.1.      Każdy z Wykonawców może złożyć tylko jedną ofertę. Złożenie więcej niż jednej oferty lub złożenie oferty zawierającej propozycje alternatywne spowoduje odrzucenie wszystkich ofert złożonych przez Wykonawcę.

11.2.      Treść oferty musi odpowiadać treści SIWZ.

11.3.      Oferta musi spełniać wszystkie wymagania określone w SIWZ.

11.4.      Oferta musi być podpisana przez Wykonawcę, tj. osobę/by wskazane w dokumencie upoważniającym do występowania w obrocie prawnym, np. Krajowym Rejestrze Sądowym lub osobę/y, które posiadają odpowiednie pełnomocnictwo.

11.5.      Ofertę należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.

11.6.      Do oferty muszą być dołączone wszystkie wymagane w SIWZ dokumenty
określone w pkt. 7 SIWZ.

11.7.      Na kopercie (opakowaniu) musi być umieszczona dokładna nazwa i adres Wykonawcy.

11.8.      Koperta (opakowanie) musi być opisana w następujący sposób:


Nazwa Wykonawcy

Adres Wykonawcy

                 Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

                 ul. Na Szlakowisku 8

                 27-200 Starachowice

Przetarg nieograniczony

Oferta na: „Zakup i dostawa materiałów niezbędnych do budowy 8szt. węzłów cieplnych”

Nie otwierać przed ……… godz. ……… (data składania ofert)

 

11.9.      W przypadku nieprawidłowego zaadresowania lub zamknięcia koperty, Zamawiający nie bierze odpowiedzialności za złe skierowanie przesyłki lub jej przedterminowe otwarcie. Oferta taka nie weźmie udziału w postępowaniu.

 Dokumenty jakie musi zawierać oferta

11.10.   Poprawnie wypełniony i podpisany formularz oferty stanowiący załącznik nr 2 do SIWZ.

11.11.   Oryginał lub podpisaną i potwierdzoną przez mocodawcę formułą „Za zgodność
z oryginałem” lub notarialnie kopię pełnomocnictwa osoby/osób podpisujących ofertę.

11.12.   W przypadku oferty składanej przez Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia (w szczególności członków konsorcjum oraz wspólników spółki cywilnej) – aktualny dokument potwierdzający ustanowienie pełnomocnika do reprezentowania w/w Wykonawców w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy. Pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału, kopii poświadczonej notarialnie lub w formie kopii poświadczonej „za zgodność z oryginałem” przez osobę(y) udzielające pełnomocnictwa.

 

 

12.   Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert

12.1.  Składanie ofert

Miejsce składania ofert

Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Ul. Na Szlakowisku 8 ; 27-200 Starachowice

Termin składania ofert

02.07.2020 r. godzina 13 00

12.1.01.     W przypadku złożenia oferty przez Wykonawcę po wyznaczonym terminie składania ofert, Zamawiający niezwłocznie zwróci przedmiotową ofertę na adres Wykonawcy.

12.2.  Otwarcie ofert

Miejsce otwarcia ofert

Zakład Energetyki Cieplnej Sp. z o.o.

Ul. Na Szlakowisku 8 ; 27-200 Starachowice

Termin otwarcia ofert

02.07.20120 r. godzina 13 15

12.2.01.     Otwarcie jest jawne. Wykonawcy mogą uczestniczyć w sesji otwarcia ofert.

 

13.   Opis sposobu obliczenia ceny

13.1.  Warunki ogólne określenia ceny jaką Zamawiający przyjmie na potrzeby oceny i porównania ofert złożonych przez Wykonawców:

a) wykonawca określa cenę realizacji zamówienia poprzez wskazanie ceny ofertowej netto oraz brutto za realizację przedmiotu zamówienia.

b) określona przez Wykonawcę cena ofertowa zawiera wszelkie koszty związane z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia oraz wzorem umowy i jest traktowana jako ostateczna cena do zapłaty przez Zamawiającego.

c)  cena łączna oferty musi być wyrażona w złotych polskich (PLN).

13.2. Cenę za wykonanie przedmiotu zamówienia należy przedstawić w „Formularzu ofertowym”, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do niniejszej SIWZ.

14.   Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem wag tych kryteriów i sposobu oceny ofert,
a jeżeli przypisanie wagi nie jest możliwe z obiektywnych przyczyn, Zamawiający wskazuje kryteria oceny ofert w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego
.

14.1.  W celu dokonania wyboru najkorzystniejszej oferty dla zadań zamówienia Zamawiający będzie się kierować następującymi kryteriami.

Kryteria wyboru oferty: cena 100%

14.2.     Za najkorzystniejszą uznana zostanie oferta, która zaoferuje najniższą cenę.

14.3.  W toku badania i oceny ofert Zamawiający może żądać od Wykonawców wyjaśnień dotyczących treści złożonych ofert. Niedopuszczalne jest prowadzenie między Zamawiającym, a Wykonawcą negocjacji dotyczących złożonej oferty.

14.4.  Rażąco niska cena w stosunku do przedmiotu zamówienia.

14.4.1.  Jeżeli zaoferowana cena oferty, wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia                     i budzi wątpliwości Zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi przez Zamawiającego lub wynikającymi z odrębnych przepisów, Zamawiający zwraca się o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów, dotyczących wyliczenia ceny, w szczególności w zakresie:

a)    oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonywania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2018 r. poz. 2177),

b)    pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów,

c)    wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie,

d)    wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska,

e)    powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

14.4.2.  Obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny, spoczywa na Wykonawcy.

14.4.3. Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy, który nie udzielił wyjaśnień lub jeżeli dokonana ocena wyjaśnień wraz ze złożonymi dowodami potwierdza, że oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia.

 

15.        Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione  po wyborze oferty                    w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego

15.1.      Zgodnie z Art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych po wyborze najkorzystniejszej oferty Zamawiający niezwłocznie zawiadomi jednocześnie wszystkich Wykonawców, którzy złożyli oferty o:

a)    Wyborze najkorzystniejszej oferty,

b)    Wykonawcach, którzy zostali wykluczeni z postępowania o udzielnie zamówienia,

c)    Wykonawcach, których oferty zostały odrzucone, powodach odrzucenia oferty, a w przypadkach, o których mowa w art. 89 ust. 4 i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, braku równoważności lub braku spełniania wymagań dotyczących wydajności lub funkcjonalności,

d)    Unieważnieniu postępowania,

-         podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

15.2.      Zgodnie z Art. 92 ust. 2 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający udostępni na stronie internetowej informacje o:

a)    Wyborze najkorzystniejszej oferty,

b)    Unieważnieniu postępowania,

-         podając uzasadnienie faktyczne i prawne.

 

16.   Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy

16.1.     Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana, zobowiązany będzie do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy najpóźniej w dniu jej zawarcia, w wysokości 3 % wartości całkowitego wynagrodzenia brutto umowy.

16.2.     Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach:

a)      pieniądzu;

b)      poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;

c)      gwarancjach bankowych;

d)         gwarancjach ubezpieczeniowych;

e)         poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359).

16.3.     Zamawiający nie wyraża zgody na wniesienie zabezpieczenia w formach określonych art. 148 ust. 2 ustawy PZP.

16.4.     W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie pieniężnej odpowiednią kwotę należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego, nr PKO BP 63 1020 2674 0000 2202 0001 6246, a dokument potwierdzający wpłatę (pokwitowanie) należy złożyć w siedzibie Zamawiającego, przed podpisaniem umowy, Zamawiający przechowa je na oprocentowanym rachunku bankowym. Zamawiający zwraca zabezpieczenie wniesione w pieniądzu z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszt prowadzenia tego rachunku oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy Wykonawcy.

16.5.     Z treści zabezpieczenia przedstawionego w formie gwarancji/poręczenia winno wynikać, że bank, ubezpieczyciel, poręczyciel zapłaci, na rzecz Zamawiającego w terminie maksymalnie 30 dni od pisemnego żądania kwotę zabezpieczenia, na pierwsze wezwanie Zamawiającego, bez odwołania, bez warunku, niezależnie od kwestionowania czy zastrzeżeń Wykonawcy i bez dochodzenia czy wezwanie Zamawiającego jest uzasadnione czy nie.

16.6.     W przypadku, gdy zabezpieczenie, będzie wnoszone w formie innej niż pieniądz, Zamawiający zastrzega sobie prawo do akceptacji projektu ww. dokumentu.

16.7.     Warunki i termin zwolnienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy określone zostały we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.

 

17.     Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, ogólne warunki umowy albo wzór umowy

17.1.  Zamawiający informuje, iż umowa zostanie podpisana z Wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę.

17.2.  Wykonawca składając ofertę akceptuje zapisy projektu umowy.

17.3.  Wszelkie istotne dla stron postanowienia zawiera projekt umowy stanowiący Załącznik nr 3 do SIWZ.

 

18.     Pouczenie o środkach ochrony prawnej przysługujących Wykonawcy
w toku postępowania o udzielenie zamówienia

18.1.   Wykonawcom niniejszego postępowania, a także innym podmiotom nie przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w art. 179 – 198g ustawy Prawo zamówień publicznych, ponieważ jest to zamówienie sektorowe poniżej kwot określonych w art. 11 ust. 8 ustawy Prawo zamówień publicznych, a zamieszczenie ogłoszenia jest nieobowiązkowe.

 

19.      Informacje na temat wysokości zwrotu kosztów udziału  w postępowaniu

19.1.  Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu za wyjątkiem wskazanych w art. 93 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

20.      Informacje na temat wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych

20.1.  Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

21.    Informacje na temat wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4  ustawy Prawo zamówień publicznych

21.1.  Zamawiający nie przewiduje wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.

 

22.    Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych

22.1.  Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy Prawo zamówień publicznych zostały określone z załączniku nr 1 do SIWZ

 

23.    Informacja na temat liczby części zamówienia, na którą wykonawca może złożyć ofertę lub maksymalną liczbę części, na które zamówienie może zostać udzielone temu samemu wykonawcy, oraz kryteria lub zasady, które będą miały zastosowanie do ustalenia, które części zamówienia zostaną udzielone jednemu wykonawcy, w przypadku wyboru jego oferty w większej niż maksymalna liczbie części

23.1.  Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania przez Wykonawców ofert częściowych..

 

24.    Informacje dodatkowe

24.1.  Do spraw nieuregulowanych w niniejszej SIWZ mają zastosowanie przepisy:

a)    ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo Zamówień Publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019r. poz. 1843),

b)    ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. Kodeks Cywilny (t.j.: Dz. U. z 2019 poz. 1145)

wraz z aktami wykonawczymi do w/w ustaw.

24.2.      Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:

a)      Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:

Nazwa: Prezes Zarządu Marcin Pocheć, Dyrektor Naczelny zarządzający Zakładem Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w  Starachowicach

Adres: ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice

e-mail: sekretariat@zecstar.pl

tel.:41/274-80-53

b)      Inspektorem ochrony danych osobowych w Zakładzie Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. jest Pan Janusz Pietrzyk

e-mail: j.pietrzyk@zecstar.pl

tel.:  48/274-80-53 wew. 207

c)    Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego przetargu nieograniczonego sektorowego pn. „Zakup i dostawa materiałów niezbędnych do budowy 8szt. węzłów cieplnych

d)     odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8, art 15 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych (t.j.: Dz. U. z 2019r. poz. 1843), dalej „ustawa Prawo zamówień publicznych”; 

e)     Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

f)      obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Prawo zamówień publicznych, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Prawo zamówień publicznych;

g)     w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

h)     posiada Pani/Pan:

−      na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;

−      na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych **;

−      na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO ***; 

−      prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;

i)             nie przysługuje Pani/Panu:

−      w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;

−      prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;

−      na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.

*  Wyjaśnienie:

informacja w tym zakresie jest wymagana, jeżeli w odniesieniu do danego administratora lub podmiotu przetwarzającego istnieje obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych.

** Wyjaśnienie:

skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Prawo zamówień publicznych oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.

*** Wyjaśnienie:

prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.

 

Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 162713