Przetargi 

data publikacji: 24-07-2020 | 11:06data ostatniej modyfikacji: 10-11-2020 | 18:36data wytworzenia dokumentu: 24-07-2020Wytworzył: Sowula RobertWprowadził: Sowula Robert
Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe p.n.: „Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach”
24 lipca 2020

Ogłoszenie o zamówieniu – zamówienia sektorowe

p.n.: „Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach”

https://platformazakupowa.pl/transakcja/366078
 

Roboty budowlane

Podstawa prawna:

Dyrektywa 2014/25/UE

Sekcja I: Podmiot zamawiający

I.1) Nazwa i adresy

Oficjalna nazwa: Zakład Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Starachowicach

Adres pocztowy: Na Szlakowisku 8

Miejscowość: Starachowice

Kod NUTS: PL721 Kielecki

Kod pocztowy: 27-200

Państwo: Polska

Osoba do kontaktów: Elżbieta Malinowska-Majewska

E-mail: e.majewska@zecstar.pl

Tel.: +48 668295267

Adresy internetowe:

Główny adres: https://www.zecstar.pl/

I.2) Informacja o zamówieniu wspólnym

I.3) Komunikacja

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl

Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej

Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://platformazakupowa.pl

Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne.

Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://platformazakupowa.pl

I.6) Główny przedmiot działalności

Produkcja, transport oraz dystrybucja gazu i energii cieplnej

Sekcja II: Przedmiot

II.1) Wielkość lub zakres zamówienia

II.1.1) Nazwa:

Wykonanie inwestycji pn. Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach

Numer referencyjny: ZEC/3/07/2020

II.1.2) Główny kod CPV

45251000 Roboty budowlane w zakresie budowy elektrowni i elektrociepłowni

II.1.3) Rodzaj zamówienia

Roboty budowlane

II.1.4) Krótki opis:

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja w formule pod klucz, zadania inwestycyjnego pn. „Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach”, zlokalizowanej na terenie istniejącej kotłowni przy ul. Ostrowieckiej 3 w Starachowicach, na działce o numerze ewidencyjnym 769/2, obręb 07 Starachowice, powiat starachowicki, województwo świętokrzyskie, POLSKA wraz z zapewnieniem serwisu gwarancyjnego, wykazu oraz możliwości dostawy na podstawie osobnej umowy części zamiennych i zapasowych oraz przeprowadzeniem szkoleń. Inwestycja jest przeznaczona do termicznego przekształcania paliwa alternatywnego, pochodzącego z odpadów innych niż niebezpieczne, pracującą w wysokosprawnej kogeneracji o mocy wyjściowej brutto 1,86 MWe i 7,83 MWt i maksymalnej mocy w paliwie 13 MW (dalej „inwestycja”).

II.1.5) Szacunkowa całkowita wartość

II.1.6) Informacje o częściach

To zamówienie podzielone jest na części: nie

II.2) Opis

II.2.1) Nazwa:

II.2.2) Dodatkowy kod lub kody CPV

45252300 Roboty budowlane w zakresie zakładów spalania odpadów

II.2.3) Miejsce świadczenia usług

Kod NUTS: PL POLSKA

Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:

Starachowice, POLSKA.

II.2.4) Opis zamówienia:

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja w formule pod klucz, zadania inwestycyjnego pn. „Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach”, zlokalizowanej na terenie istniejącej kotłowni przy ul. Ostrowieckiej 3 w Starachowicach, na działce o numerze ewidencyjnym 769/2, obręb 07 Starachowice, powiat starachowicki, województwo świętokrzyskie, POLSKA wraz z zapewnieniem serwisu gwarancyjnego, wykazu oraz możliwości dostawy na podstawie osobnej umowy części zamiennych i zapasowych oraz przeprowadzeniem szkoleń. Inwestycja jest przeznaczona do termicznego przekształcania paliwa alternatywnego, pochodzącego z odpadów innych niż niebezpieczne, pracującą w wysokosprawnej kogeneracji o mocy wyjściowej brutto 1,86 MWe i 7,83 MWt i maksymalnej mocy w paliwie 13 MW (dalej „inwestycja”).

II.2.5) Kryteria udzielenia zamówienia

Cena nie jest jedynym kryterium udzielenia zamówienia; wszystkie kryteria są wymienione tylko w dokumentacji zamówienia

II.2.6) Szacunkowa wartość

II.2.7) Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

Początek: 01/10/2020

Koniec: 01/02/2023

Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie

II.2.10) Informacje o ofertach wariantowych

Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie

II.2.11) Informacje o opcjach

Opcje: nie

II.2.12) Informacje na temat katalogów elektronicznych

II.2.13) Informacje o funduszach Unii Europejskiej

Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie

II.2.14) Informacje dodatkowe

Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

III.1) Warunki udziału

III.1.1) Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego

Wykaz i krótki opis warunków:

O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału w postępowaniu w zakresie:

III.1.2) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Sytuacji finansowej lub ekonomicznej.

a) posiadają zdolność kredytową w wysokości co najmniej 20 000 000 PLN;

b) posiadają ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę co najmniej 40 000 000 PLN.

W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, wykonawca przeliczy dane finansowe według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego (NBP) opublikowanego na stronie internetowej NBP w dniu ukazania się ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku

Urzędowym Unii Europejskiej. Ten sam kurs zamawiający przyjmie przy przeliczaniu wszelkich innych danych przedstawionych w ofercie w walutach obcych.

W przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja finansowa, przy czym nie jest wymagane złożenie tych dokumentów przez wszystkich wykonawców, a jedynie przez tego, który spełnia dany warunek, bądź przyczynia się do jego spełnienia.

III.1.3) Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe

Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:

Zdolności technicznej lub zawodowej:

Zamawiający wymaga, aby wykonawca posiadał niezbędną wiedzę i doświadczenie, tzn. wykonał w okresie ostatnich 8 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy

– w tym okresie, co najmniej jedno zadanie podobne do przedmiotu zamówienia. Za zadanie podobne do przedmiotu zamówienia zamawiający uzna zadanie polegające na zaprojektowaniu, wybudowaniu i uruchomieniu instalacji do termicznego przekształcania wysegregowanej frakcji palnej z odpadów komunalnych tzw. RDF lub pre-RDF o wydajności nie mniejszej niż 20 000 Mg/rok. Wykazane zadanie podobne musi obejmować swoim zakresem instalację składającą się z następujących segmentów technologicznych:

a) segment 1 – spalania z komorą spalania z ruchomym złożem lub komorą spalania z ruchomym rusztem;

b) segment 2 – oczyszczania spalin z zastosowaniem suchej metody oczyszczania spalin;

c) segment 3 – odzysku ciepła w kotle z olejem termalnym;

d) segment 4 – z zespołem turbogeneratora ORC wraz z wyprowadzeniem energii elektrycznej i ciepła o mocy elektrycznej co najmniej 1,3 MWe.

Zamawiający uzna także, że warunek wykonania zadania podobnego będzie spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że wykonał instalację składającą się co najmniej z segmentu nr 1 i 2 łącznie (w ramach tej samej inwestycji) oraz instalację spalającą inne paliwo składającą się z segmentu 3 i 4 łącznie lub instalacje spalające inne paliwa składające się z segmentów 3 i 4 rozłącznie.

Zamawiający wymaga, aby wykonawca wykazał, że dysponuje osobami zdolnymi do realizacji zamówienia, tj.:

Kierownik budowy – który winien posiadać co najmniej:

— 5-letnie doświadczenie zawodowe,

— doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na pracach budowlanych, montażu i rozruchu oraz przekazaniu do eksploatacji co najmniej 2 instalacji wytwarzania energii elektrycznej i ciepła w kogeneracji z wykorzystaniem turbin parowych lub turbozespołów ORC z energii uzyskiwanej ze spalania odpadów komunalnych lub pre-RDF lub RDF lub węgla kamiennego lub brunatnego lub biomasy,

— wykształcenie wyższe oraz uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń uprawniających do wykonywania funkcji kierownika budowy,

Kierownik branży elektrycznej – który winien posiadać co najmniej:

— 5 lat doświadczenia zawodowego,

— doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na pracach budowlanych, montażu i rozruchu oraz przekazaniu do eksploatacji co najmniej 1 instalacji kogeneracyjnej z turbozespołem ORC,

— wykształcenie wyższe techniczne oraz uprawnienia budowlane w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń,

Kierownik robót w branży konstrukcyjno-budowlanej – który winien posiadać co najmniej:

— 5 lat doświadczenia zawodowego,

— doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi polegającymi na pracach budowlanych w obiektach energetycznych,

— wykształcenie wyższe techniczne oraz uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń,

Główny projektant – który winien posiadać co najmniej:

— 5 lat doświadczenia zawodowego,

— doświadczenie w kierowaniu zespołem projektowym, który opracował dokumentację projektową co najmniej jednej wybudowanej i uruchomionej instalacji termicznego przekształcania odpadów opisanej w pkt 4.2.1 składającej się co najmniej z segmentu 1 i 2,

Ekspert ds. technologii termicznego przekształcania odpadów i elektroenergetycznych.

III.1.4) Obiektywne zasady i kryteria udziału

III.1.5) Informacje o zamówieniach zastrzeżonych

III.1.6) Wymagane wadia i gwarancje:

Wykonawca ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia zobowiązany jest do wniesienia wadium, przed upływem terminu składania ofert, w wysokości: 1 500 000,00 PLN (słownie: milion pięćset tysięcy złotych).

Wykonawca udziela gwarancji na całość wykonanej inwestycji w zakresie i terminach określonych w niniejszym dokumencie oraz umowie.

III.1.7) Główne warunki finansowe i uzgodnienia płatnicze i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących:

Wynagrodzenie określone w ust. 1 umowy jest niezmienne (ryczałtowe) przez cały okres obowiązywania umowy, bez względu na faktyczny termin przejęcia do eksploatacji, okresu udzielonej przez wykonawcę gwarancji i rękojmi za wady.

III.1.8) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie:

III.2) Warunki dotyczące zamówienia

III.2.2) Warunki realizacji umowy:

Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i realizacja w formule pod klucz, zadania inwestycyjnego

pn. „Instalacja odzysku energii (IOE) w Starachowicach”, zlokalizowanej na terenie istniejącej kotłowni przy ul. Ostrowieckiej 3 w Starachowicach, na działce o numerze ewidencyjnym 769/2, obręb 07 Starachowice, powiat starachowicki, województwo świętokrzyskie, POLSKA wraz z zapewnieniem serwisu gwarancyjnego, wykazu oraz możliwości dostawy na podstawie osobnej umowy części zamiennych i zapasowych oraz przeprowadzeniem szkoleń. Inwestycja jest przeznaczona do termicznego przekształcania paliwa alternatywnego, pochodzącego z odpadów innych niż niebezpieczne, pracującą w wysokosprawnej kogeneracji o mocy wyjściowej brutto 1,86 MWe i 7,83 MWt i maksymalnej mocy w paliwie 13 MW (dalej „inwestycja”).

Zakres prac ujęty jest w PFU.

III.2.3) Informacje na temat pracowników odpowiedzialnych za wykonanie zamówienia

Sekcja IV: Procedura

IV.1) Opis

IV.1.1) Rodzaj procedury

Procedura otwarta

IV.1.3) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów

IV.1.4) Zmniejszenie liczby rozwiązań lub ofert podczas negocjacji lub dialogu

IV.1.6) Informacje na temat aukcji elektronicznej

IV.1.8) Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)

Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie

IV.2) Informacje administracyjne

IV.2.1) Poprzednia publikacja dotycząca przedmiotowego postępowania

IV.2.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału

Data: 3/11/2020

Czas lokalny: 13:00

IV.2.3) Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom

IV.2.4) Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:

Polski

IV.2.6) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą

Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)

IV.2.7) Warunki otwarcia ofert

Data: 3/11/2020

Czas lokalny: 13:15

Miejsce:

Zakład Energetyki Cieplnej sp. z o.o. w Starachowicach, ul. Na Szlakowisku 8, 27-200 Starachowice, POLSKA.

Sekcja VI: Informacje uzupełniające

VI.1) Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia

Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie

VI.2) Informacje na temat procesów elektronicznych

VI.3) Informacje dodatkowe:

VI.4) Procedury odwoławcze

VI.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

Tel.: +48 224587801

VI.4.2) Organ odpowiedzialny za procedury mediacyjne

VI.4.3) Składanie odwołań

Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań:

Wykonawcom, których interes prawny w uzyskaniu zamówienia doznał lub może doznać uszczerbku w wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy, przepisów wykonawczych jak też postanowień niniejszej SIWZ przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy. Zgodnie z art. 180 ust. 1 ustawy odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielnie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. Odwołanie powinno:

1. wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy,

2. zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów,

3. określać żądanie, oraz

4. wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.

Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej w postaci papierowej albo w postaci elektronicznej, opatrzone odpowiednio własnoręcznym podpisem albo kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Zgodnie z art. 180 ust. 5 ustawy odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.

1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 180 ust. 5 zdanie drugie, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.

2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia na stronie internetowej.

3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.

4. Jeżeli zamawiający mimo takiego obowiązku nie przesłał wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:

1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;

2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.

VI.4.4) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań

Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza

Adres pocztowy: ul. Postępu 17a

Miejscowość: Warszawa

Kod pocztowy: 02-676

Państwo: Polska

E-mail: odwolania@uzp.gov.pl

Tel.: +48 224587801

VI.5) Data wysłania niniejszego ogłoszenia:

19/07/2020

Specyfikacja:
Liczba odwiedzin: 166737